Újra az iskolában
Eszköz nélkül matematika órán?
Sokszor egyetlen "eszközként" a tankönyvhöz, illetve a munkafüzet feladataihoz nyúlunk. Mert eszközt készíteni rengeteg idő, pénz, használata zajjal, rendetlenséggel jár. Ez a néhány nap, amit volt szerencsém Oravecz Márta és Kivovicsné Horváth Ágnes társaságában tölteni, mindent felülírt. A legegyszerűbb dolgokat is fel lehet használni, s ezzel látványossá, kézzel foghatóvá tenni a matematikai problémát. A mai kor nagyszerű gyermekeit egyfolytában ingerek érik többféle érzékszerven keresztül. Nem ragadhatunk le a verbális magyarázat szintjén.
Látja, hallja, csinálja, tapasztalatokat gyűjt, majd ebből kialakítja az elvont fogalmait. Így kell ennek lennie a matematika órán is!
Utolért minket az olasz kánikula. Nem volt más lehetőség, mint a komoly szellemi munka (egész napos játék) után lerobogjunk a tengerpartra. Röpke egy óra alatt, egy átszállással, Viareggio-ban találtuk magunkat, ahol a nem éppen hűs tenger hullámai csapdosták felhevült végtagjainkat.